پنجشنبه 4 بهمن 1397

ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی: مدیریت علمی در آزمایشگاه تشخیص پزشکی (مدیریت منابع انسانی)

 | تاریخ ارسال: 1396/9/8 | 
ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی: مدیریت علمی در آزمایشگاه تشخیص پزشکی (مدیریت منابع انسانی)
 



مسئول محور: دکتر حسین غلامی
 در گذشته نه چندان دور بعد از انقلاب صنعتی در اروپا انسان به عنوان ابزار کار و یک سخت افزار مورد استفاده قرار می گرفت و به راحتی با فرد دیگر قابل جایگزینی بود. متخصصین علم مدیریت آن زمان مانند فردریک تیلور سعی کردند تا اصول و مبانی مدیریت منابع انسانی را تحت عنوان مدیریت علمی ارایه دهند.
به مرور زمان معلوم شد که با انسان نمی توان مانند یک ماشین رفتار کرد، بنابراین نهضت روابط انسانی شکل گرفت تا انسان را نه فقط به عنوان یک ابزار کار بلکه به عنوان یک موجود دارای فکر، تمایلات و نیازهای مادی و معنوی مورد مطالعه قرار دهد.
با توسعه علم مدیریت، مدیریت منابع انسانی نیز توسعه یافت تا به شکل امروزی آن تحت عنوان مدیریت منابع انسانی ‏HRM در آید. وظیفه اصلی HRM به کارگیری بهینه منابع انسانی برای نیل به اهداف سازمانی می باشد.
شیوه های صحیح استخدام، آموزش، ایجاد انگیزه، پرداخت حقوق و مزایا و خدمات رفاهی کارکنان اصلی ترین وظایف HRM می باشند هر چند امکان ایجاد دپارتمان مدیریت منابع انسانی در بسیاری از آزمایشگاه های کوچک مقدور نمی باشد، ولی بدون تردید نمی توان وظایف مدیریت منابع انسانی را در آزمایشگاه نادیده گرفت.
امروزه تقریبا بین تمام صاحب نظران مدیریت اتفاق نظر وجود دارد که منابع انسانی اصلی ترین سرمایه هر سازمان می باشد.
در این محور سعی داریم شما را با مدیریت اصلی ترین منبع هر سازمان آشنا کنیم و به کار گیری آن را در آزمایشگاه با شما به اشتراک بگذاریم.

 

دفعات مشاهده: 632 بار   |   دفعات چاپ: 119 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر