جمعه 22 آذر 1398

استانداردسازی در علوم آزمایشگاهی و لزوم توجه به آن

 | تاریخ ارسال: 1398/1/14 | 
استانداردسازی در علوم آزمایشگاهی و لزوم توجه به آن

 
               اطلاعات کارگاه

تاریخ شروع کارگاه: شنبه 1398.01.31

تاریخ پایان کارگاه: 16:30-14:30

هزینه ثبت نام: رایگان


 










 
سخنران کارگاه:
دکتر نضار جسام (انگلستان)
مشاور بیوشیمی بالینی، و رئیس بخش Harrogate NHS Foundation Trust در انگلستان
- دکترای بیوشیمی بالینی، دانشکده پزشکی، دانشگاه منچستر
- عضو رویال کالج آسیب شناسان
- عضو هیئت مدیره ACB، عضو هیئت مدیره EC4، ریاست و بنیانگذار گروه EFLM در زمینه چارچوب آموزش مشترک،بنیانگذارو رئیس گروه مباحثه علوم آزمایشگاهی یورکشایر ، عضو پروژه ACB برای عدم اطمینان از اندازه گیری نرم افزار، عضو گروه ACB در دستورالعمل کلسیم، موسس و عضو گروه کاری برای توسعه مشخصات ملی تحلیلی، رییس  کمیته Tent Northern Yorkshire
- سخنران دعوت شده در جلسات ملی و بین المللی درزمینه کیفیت تحلیلی
Email: nuthar.jassamleedsth.nhs.uk

                                                                                   
 
 
خلاصه کارگاه

هدف از علوم آزمایشگاهی ، فراهم آوردن زمینه ای مناسب جهت ارائه نتایج آزمایش هدف است که در کمک به تصمیم  گیری های پزشکی و ارائه مراقبت های بهداشتی مطلوب بسیار مفید است. یکی ازآرمان های اخیر در حوزه  علوم آزمایشگاهی بالینی ، بدست آوردن نتایج قابل مقایسه، بدون در نظر گرفتن بستر تحلیلی یا آزمایشگاهی است که فرایندها در آن صورت می پذیرد. دستیابی به سطح قابل مقایسه بودن نتایج آزمایشگاهی در میان بسیاری از روشهای اندازه گیری در دسترس و سیستم های تحلیلی، تلاش های جمعی از پیشگامان سازمان های آزمایشگاهی در سراسر جهان، تولید کنندگان و هر یک از دانشمندان بالینی را می طلبد که به موضوع علاقه ای قابل توجه دارند. به تازگی اقداماتی از این قبیل برای تعدادی از آنزیم ها، HbA1c، کراتینین، تروپونین قلبی و بسیاری دیگر انجام شد. در این کارگاه، مفاهیم مربوط به دستیابی به استاندارد سازی با استفاده از یک سیستم اندازه گیری دقیق مترولوژیکی مورد بحث قرار می گیرد و نمونه هایی در مورد چگونگی استفاده از این مفاهیم در علوم آزمایشگاهی ارائه می شود. در حالی که بسیاری معتقدند که استاندارد سازی اندازه گیری های آزمایش، پایان مسیر است و برای رسیدن به نتایج قابل مقایسه، کافی است، ما نشان می دهیم که هماهنگ سازی اندازه گیری های آزمون استاندارد شده، برای دستیابی به نتایج آزمایش قابل انتقال در طول زمان و مکان، یک ضرورت اساسی است.

 



گروه مخاطب: -


اهداف یادگیری: -


















 
 


دفعات مشاهده: 282 بار   |   دفعات چاپ: 61 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر